بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

نیاز مراکز بهزیستی به کمک های داوطلبانه ؛ از برقکار تا پزشک

فرهاد اقطار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان بهزیستی کشور در مراکز خود نیاز به برقکار و پزشک دارد و صاحبان این حرفه ها می توانند خدمات خود را به این مراکز ارائه دهند.
وی ادامه داد: بطورمثال یک پزشک می تواند در هفته دو بیمار در شیرخوارگاه آمنه را ویزیت و معاینه کند.
وی اضافه کرد: هم اکنون وکلایی به مراکز بهزیستی مراجعه کردند و حاضر شدند از حقوق کودکان دفاع کرده و وکالت آنان را بطور رایگان برعهده بگیرند.
رئیس دبیرخانه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش نیز می توانند در مراکز سالمندان ، خدمات ارائه داده و کلاس های آموزشی برگزار کنند.
اقطار افزود: تمام صاحبان حرف می توانند به مراکز بهزیستی ، خدمات ارائه دهند و داوطلبان می توانند در سامانه داوطلبان در سایت سازمان بهزیستی کشور نام نویسی و برای همکاری ، اعلام آمادگی کنند یا اینکه می توانند با مراکز بهزیستی تماس بگیرند.
وی ادامه داد: همچنین مردم می توانند کمک های نقدی خود را به صندوق های با آرم بهزیستی بیندازند هرچند که گسترش صندوق های الکترونیکی صدقات در دستورکار دبیرخانه مشارکت های مردمی بهزیستی قرار گرفته است.
اقطار یادآور شد: هم اکنون 20 هزار صندوق در کل کشور با آرم سازمان بهزیستی هر استان وجود دارد چراکه مردم ترجیح می دهند کمک هایشان در استان خودشان هزینه شود.

لینک خبر

کارگاه آموزشی شیوه های حل تعارضات زناشویی

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز اولین کارگاه آموزشی مداخله در فرایند طلاق در سال ۹۶ با هدف آموزش شیوه‌های حل تعارضات زناشویی با حضور ۵۰ نفر از مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره پیش از طلاق استان البرز برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با حضور مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز، مشاوران مراکز مشاوره اداره کل بهزیستی استان، اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان برگزار شد، روند مداخلات در مشکلات فردی، مدل در اختلالات فردی، استعاره درخت در اختلالات فردی، مثلث روانی و مدل شناختی و مولفه‌های رفتاری تدریس شد.

همچنین دلایل رفتار منفی نسبت به همسر، انواع رفتار‌های منفی نسبت به همسر، الگو‌های تعاملی ارتباط همسران، مولفه‌های شناختی در روابط همسران، محور‌های ارزیابی تاریخچه رابطه و جلسات درمان و مروری بر ارزیابی مشکلات از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

گفتنی است با توجه به استقبال شرکت کنندگان، مقرر شد دوره تکمیلی این کارگاه نیز در آینده نزدیک برگزار شود. در کارگاه آموزشی فوق با تاکید بر شیوه‌های عملی و نکات کاربردی در شناسایی حل تعارضات زوجین با روش‌هایی مبتنی بر آموزش گروهی و بارش افکار تکنیک‌های مؤثری ارائه شد.

لینک خبر 

پنج هزار سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

به گزارش ایرنا، محمد محمدی قیداری روز شنبه در دیدار با امام جمعه زنجان افزود: دولت تدبیر و امید در قانون برنامه بودجه سال 96 میزان مستمری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی را 3.5 برابر افزایش داد و این مهم در راستای رفع مشکلات بخشی از جامعه هدف آن است.
وی اظهار کرد: بر این اساس مبلغ مستمری برای خانواده های یک نفره از 530 هزار ریال به یک میلیون و 480 هزار ریال و در نهایت برای خانواده های پنج نفر به بالاتر از یک میلیون ریال به چهارمیلیون و 650 هزار ریال افزایش یافته است که از ابتدای سال جاری بر این مبنا پرداخت می شود.
محمدی افزود: هم اکنون 70 کودک در شیرخوارگاه و موسسات خیریه این اداره کل نگهداری می شوند و علاوه بر آن 144 کودک با قیمومت پدر بزرگ یا مادر بزرگ و 244 کودک دیگر نیز در منزل هستند که کمک هزینه لازم به آنها پرداخت می شود.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی این استان فعال بوده و خط 123 اورژانس اجتماعی در زمینه هایی مانند کودکان، همسران و زنان و دختران در معرض آزار و آزار دیده و آسیب خدمات لازم ارائه می کند و علاوه بر آن خط 1480 نیز مشاوره های اولیه و تخصصی را ارائه می کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: این اداره کل در راستای ایجاد اشتغال و تامین مسکن مددجویان تحت پوشش نیز اقداماتی در خور توجه را انجام داده و این وضعیت طی سال جاری پیگیری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طی سال جاری برای 500 نفر از مددجویان تحت پوشش با اعطای تسهیلات شغل ایجاد خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها 50 درصد مسکن خانواده های دارای 2 معلول نیز به متقاضیان واگذار می شود.

لینک خبر

توسعه بنیاد فرزانگان، تدوین سند سالمندی و دیده‌بانی سلامت سالمند رویکرد بهزیستی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور به نقل از یزد، «انوشیروان محسنی‌بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاح فاز دوم مرکز تحقیقات سالمندی اردکان با اشاره به روند رشد جمعیت در کشور، گفت: کشور ما به سمت سالمندی پیش می‌رود و سالمند شدن جمعیت یکی از پدیده‌هایی است که برای مواجهه با آن باید برنامه داشته باشیم. 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: توسعه شهرنشینی نیز از دیگر پدیده‌هایی است که کشور ما به سرعت در حال مواجهه با آن است و برای رویارویی با این پدیده نیز باید آماده و با برنامه باشیم. نه تنها کشور ما بلکه هر کشوری که برای مواجهه با این دو پدیده برنامه داشته باشد، می‌تواند نسبت به مدیریت بهتر و کاهش آسیب‌های اجتماعی توانمندتر وارد عمل شود.


وی، ادامه داد: تدوین سند سالمندی در همین راستا در دستور کار قرار گرفته و بهزیستی با همکاری 
۱۵ نهاد و وزارتخانه در این حوزه در حال فعالیت است. توسعه بنیاد فرزانگان در همین راستا در حال انجام است و علاوه بر آن تلاش شده تا شاخص‌های دیده‌بانی سلامت سالمند در کشور مورد توجه قرار گیرد. 

محسنی‌بندپی، تصریح کرد: در واقع توسعه بنیاد فرزانگان، تدوین سند سالمندی و دیده‌بانی سلامت سالمند سه رویکرد جدی است که بهزیستی آن را دنبال می‌کند. 


معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به تعهدات بهزیستی در برنامه ششم توسعه در راستای رسیدگی به سالمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی، در پایان یادآور شد: جذب مشارکت دستگاه‌ها مختلف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به سالمندان از اولویت‌های این سازمان در سراسر کشور است.

سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در ایران متولد می شود

به گزارش ایرنا،انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بهزیستی، افزود: اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج را برای پیشگیری از معلول زائی با پیشنهاد دولت و با دفاع سازمان بهزیستی و همچنین حمایت نمایندگان مجلس الزامی و اجباری کرده ایم.
وی در ادامه با بیان اینکه طرح سی بی آر به منظور برابرسازی فرصت ها و هم افزایی بهتر معلولان با خانواده و اجتماع با مشارکت سازمان بهزیستی در حال اجرا است،اظهار کرد: به عنوان نمونه سی بی آر روستایی مبتنی بر توانبخشی جامعه روستایی در تمام روستاهای استان قزوین اجرا شده و به دنبال آن توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری در چند شهر این استان از قبیل اقبالیه اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به خدمات ارائه شده به جمعیت حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین از بیمه همگانی سلامت برخوردار شده و بیش از 78 درصد هزینه های سلامت این اقشار توسط سازمان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نسبت به اجرائی کردن برنامه ششم از همه دستگاه های اجرائی کشور جلوتر است،افزود: در سال جاری نسبت به استقرار 156 اورژانش اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر اقدام کرده ایم و در نتیجه در استان قزوین پنج شهرستان از اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند.
محسنی بندپی ادامه داد: در قانون برنامه ششم بیشتر از 20 بار نام سازمان بهزیستی در انجام وظایف قانونی و مطالبه گری قانونی ذکر شده که نشان دهنده محوریت این سازمان در حوزه توانبخشی است.
وی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید با نگاه اثر بخش و کلان وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی برای اولین بار حقوق اقشار زیر پوشش این سازمان به همراه تورم افزایش یافت که نقش مهمی در افزایش سطح رفاهی این دسته از افراد داشت.
همزمان با هفته بهزیستی و با حضور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور 56 طرح خدماتی و عمرانی در استان قزوین از جمله ساختمان اداری کانون ناشنوایان و مرکز اقامتی درمانی میان مدت ترک اعتیاد بانوان به بهره برداری خواهد رسید.

لینک خبر