بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

استاندار تاکید کرد: نقش مهم بهزیستی در حفظ و حراست از سرمایه های اجتماعی

زمانی قمی استاندار مرکزی در دیدار با مدیران و کارکنان بهزیستی استان که در محل استانداری انجام شد، بر نقش مهم بهزیستی در حفظ و حراست از سرمایه های اجتماعی تاکید کرد.

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: امروز بسیاری از ناهنجاری های جامعه در گروی حفظ و حراست از سلامت اجتماعی است و در این راستا بهزیستی به عنوان متولی ساماندهی امور اجتماعی نقشی اثربخش دارد.

وی بیان کرد: اگر سرمایه های اجتماعی از دست برود به هیچ یک از سرمایه های دیگر جامعه دسترسی وجود ندارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: حفظ سرمایه های اجتماعی نیازمند راهبری تربیتی و داشتن جامعه ای سالم است که شاخص های سلامت شامل (سلامت جسم و روح و روانی) بر آن حاکم باشد.

وی عنوان کرد: اهمیت دستگاه بهزیستی و رسالت بزرگی که بر عهده دارد در سراسر جامعه متبلور است زیرا بهزیستی وسایر نهاد حمایتی در راستای توانمند سازی توانجویان تلاش می کنند.

استاندار استان مرکزی خاطرنشان کرد: حکومتی که با مبنای آرای مردم و مبانی اسلامی شکل گرفته وظیفه خود می داند از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه حمایت کند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بهزسیستی استان مرکزی با دارا بودن 440 نیرو، 350 مرکز، موسسه و NGO به پنج گروه هدف شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، ایتام، معتادان و آسیب دیدگان اجتماعی خدمات ارائه می دهد.

رفیعی افزود: سیاست بهزیستی و وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلامت، مسئولیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب ها است که در بحث پیشگیری از آسیب ها 150 اورژانس اجتماعی در کشور در هفته بهزیستی راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: غربالگری ژنتیک برای زوجین در راستای افزایش هدفمند جمعیت در آینده نیز از دیگر سیاست های بهزیستی برای کاهش معلولیت در جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی متولی سلامت جسم در جامعه است اما برای سلامت روح و روان متولی خاصی تعریف نشده که امید است در دولت دوازدهم با تخصیص اعتباری مناسب در این خصوص شاهد تحولی بنیادین باشیم.

لینک خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.