بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

بانک اطلاعات و مراکز وابسته به سازمان بهزیستی

تأمین اعتبار حرف اول و آخر توانمندسازی زنان کارتن‌خواب


به گزارش گروه اجتماعی فانوس، "زهرا ساعی" با بیان این که از زنان کارتن خواب حمایت مستمر نمی‌شود، به فانوس گفت: در لایحه ششم توسعه به بحث آسیب های اجتماعی بیشتر پرداخته ایم که یکی از موارد آن توانمندسازی زنان کارتن خواب بوده است. در حالی که نتایج  نشان می دهد که به دلیل نبود حمایت مستمر از این افراد، هنوز با بانوان کارتن خواب بیشماری  در سراسر کشور مواجه‌ایم.

وی تصریح کرد: البته در پایتخت با همت دستگاه های مسئول، زنان کارتن خواب توسط نیروی انتظامی جمع آوری و به خانه های امن منتقل شدند، اما متاسفانه بعد از جمع آوری، برخی دستگاه ها آن طور که باید، وظایف خود را انجام نداده و باعث عدم موفقیت صددرصدی این طرح شدند.

ساعی دستگاه های مسئول طرح جمع آوری زنان کارتن خواب را  به ترتیب نیروی انتظامی متولی (جمع آوری)،  شهرداری (ایجاد گرمخانه)‌، سازمان بهزیستی ( مشاوره و روان درمانی)، سازمان فنی و حرفه‌ای (مهارت آموزی) و وزارت بهداشت مسئول خدمات درمانی به این افراد اعلام کرد.

وی افزود: گسترش خانه های امن برای زنان کارتن خواب در سراسر کشور امری حیاتی است که متاسفانه  برخی دستگاه های مسئول، اجرای ناقص وظایف خود را در این طرح  کمبود بودجه اعلام کرده و معتقدند که افزایش گرم خانه‌ها نیازمند  اختصاص بودجه مورد نظر است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در پایان گفت: همچنین در این طرح سعی کرده ایم از موازی کاری ها در جهت کاهش هزینه ها جلوگیری کنیم.

لینک خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.